Samen wandelen of fietsen: gezellig en gezond!

Bewegen draagt bij aan gezond ouder worden. Wandelen en fietsen zijn laagdrempelige vormen van bewegen die door veel mensen kunnen worden gedaan. Samen wandelen of fietsen draagt bij aan een goede gezondheid en is ook nog eens gezellig.

Wekelijkse wandel- en fietsgroepen in Berkelland

In alle grote kernen van Berkelland zijn één of meerdere laagdrempelige wandel- en of fietsgroepen. Iedere week is het mogelijk met een groep mensen samen een wandeling of fietstocht te maken. Men hoeft zich bij de meeste groepen niet op te geven maar kan op het moment zelf beslissen of en hoe vaak men wil gaan. De groepen worden veelal (be)geleid door vrijwilligers. De meeste wandelgroepen wandelen zo’n 5 à 6 kilometer in een uur (of iets langer), in sommige kernen is het ook mogelijk om 10 km te wandelen. De fietsgroepen hanteren wisselende afstanden en tijden, wel wordt er veelal gefietst met elektrische fietsen.

Vertrekpunten en contactpersonen wandelgroepen
Beltrum
  1. Startpunt: Mariaplein t.h.v. de Wanne. Maandag klokslag 13.30 uur vertrekken. Ongeveer 5–6 km, een uurtje wandelen. geen kosten aan verbonden. De aanwezigen bepalen samen de route die gelopen wordt.
Borculo
  1. Startpunt: Parkeerplaats naast Jimmy’s Borculo (Voorstad 13a). Woensdag om 13.30 uur. Ongeveer 5 à 6 km, 1 à 1,5 uur wandelen. Meer informatie via info@sportfederatieberkelland of 0545-476727.
Eibergen
  1. Startpunt: De Meergaarden: donderdag 10.00 uur voor de 5 km Vragen? Mail naar a.bollen@livio.nl.
  2. Startpunt: ’t Spieker: maandag 9.30 uur en donderdag 9.00 uur. 5 à 7 km per keer. Na afloop samen koffie drinken in ’t Spieker à €1,-. Contactpersoon: Harrie Bolster. Tel: 06-41014310
  3. Wandeltraining ASV Eibergen: Wandelen onder begeleiding van gecertificeerde wandeltrainers. Deze training is geschikt voor beginnende wandelaars en wandelaars met een chronische aandoening. Voor meer informatie klik op Informatie wandeltraining ASV Eibergen
Neede
  1. Startpunt De Hofmaat: Dinsdag 10.00 uur voor de 5 km. Vragen? Mail naar A.groot.wassink@livio.nl of bel 06-51088667.
Ruurlo
  1. Startpunt: parkeerplaats aan de Stapeldijk. Zaterdag 7.45 uur. Ongeveer 5 à 7 km per keer, een uurtje wandelen. Voor meer informatie bel naar Ab Hamer: 06-53902338
  2. Startpunt: VV Ruurlo. Maandag en dinsdag start om 10.00 uur. Gevorderde wandelaars, ongeveer 5–7 km, 1 uur à 1,5 uur wandelen. Daarna mogelijkheid tot samen koffie drinken in de kantine van VV Ruurlo (€1,20 per kopje).
  3. Startpunt: Dorpshuis Ruurlo. Op vrijdag 11.00 uur, 1x in de 14 dagen. Ongeveer 5 km in 5 kwartier. Voor meer informatie bel naar:  06-13917062
Vertrekpunten en contactpersonen fietsgroepen
Ruurlo
  1. Startpunt: Kulturhus. Woensdagmiddag om 14.00 uur. Onder leiding van Henri Geerdink, Heel Ruurlo Beweegt. Contact via henrigeerdink@gmail.com of 06-12230585.
Borculo/Neede
  1. Startpunt: in de even weken in Neede bij de Hofmaat, in de oneven weken in Borculo bij ’t Dommerholt. Donderdag om 13.30 uur. Ongeveer 25 km, de meesten fietsen op een e-bike maar meefietsen met een gewone fiets kan ook. Contact via info@sportfederatieberkelland of 0545-476727.
Eibergen
  1. Startpunt: achterzijde van ’t Spieker. Fiets en Geniet. Woensdag en vrijdag vertrek om 13.30 uur. Meer informatie:  info@tceibergen.nl of 0545-475460

Wandelt of fietst u in een groep die nog niet in dit overzicht staat? Geef dit dan aan ons door zodat we het in het overzicht mee kunnen nemen!

Nienke Abbink

Teamcoördinator 18+

Werkzaam op maandag t/m donderdag