Na de successen van de afgelopen jaren gaan we dit jaar de Berkellandse Wandel Challenge (BWC) organiseren in alle 4 de grote kernen van Berkelland. De BWC is een 20 weken durend wandelevenement georganiseerd door de Sport Federatie Berkelland en gefinancierd door het lokaal Sportakkoord “Heel Berkelland beweegt’. De challenge is speciaal voor mensen die moeite hebben met wandelen of willen starten met wandelen en nog geen 2-3 km kunnen volhouden. Het is zeer geschikt voor mensen met een chronische aandoening. Het kan een eerste stap zijn naar een gezondere leefstijl. De 4 groepen worden begeleid door onze wandelbegeleiders Nanny, Freek en Tineke.

Wandellocaties
We gaan wandelen vanaf week 19 op de volgende momenten en vanaf de volgende locaties:

• Neede: maandagavond 8 mei 18.30 – 19.30 uur. Startlocatie: Optisport ’t Spilbroek, Bleekenweg 14 in Neede.
  • Eibergen: dinsdagochtend 9 mei 11.00 -12.00 uur. Startlocatie: Atletiekvereniging ASV Eibergen, Rietmolenseweg 6 A in Eibergen.
  • Borculo: dinsdagavond 18.30-19.30 uur. Startlocatie Museum Lebbenbrugge, Lebbenbruggedijk 25 in Borculo.
  • Ruurlo: donderdagavond 18.00-19.00 uur. Startlocatie VV Ruurlo, Fürstenauerstraat 2 in Ruurlo.

Omdat iedereen een ander tempo wandelt wordt in eerste instantie gekozen om op een vaste plek te wandelen. In overleg met de deelnemers gaan we later naar andere plekken toe om te wandelen.

Waarom meedoen aan de Berkellandse Wandel Challenge (BWC)?
Samen wekelijks wandelen in de buurt is gezellig en goed voor je gezondheid. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 60% van de deelnemers zich gezonder voelt, 62% beter om kan gaan met een chronische aandoening en de kwaliteit van leven van deelnemers flink toeneemt na deelname aan de challenge. De wandelingen zijn zowel voor mensen met als zonder een chronische aandoening als diabetes. Bewegen is namelijk goed voor iedereen!

Doel
We houden rekening met uw wandelniveau. Het is daarom niet erg als u (nog) niet zo ver kunt lopen. Samen hebben we als doel om na 20 weken een wandelafstand van 3 tot 5 kilometer te kunnen wandelen. Het doel is om ook na de challenge gezamenlijk of zelfstandig actief te blijven.

Kosten en opgeven
Deelnemen aan het programma kost €20,00. Hiervoor krijgt u 20 weken begeleiding tijdens het wekelijkse wandelmoment in een gezellige wandelgroep! Voor opgave of meer informatie kunt u terecht bij de Sport Federatie Berkelland. Stuur een email naar info@sportfederatieberkelland.nl of bel naar 06-23670900.