In de Nationale Sportweek op woensdag 20 september starten FC Eibergen en Sport Federatie Berkelland met Walking Football op Sportpark de Bijenkamp. Deze wekelijkse activiteit begint om 10.00 uur en duurt tot 11.00 uur, vanaf 9.30 uur start de inloop in het clubhuis met koffie en thee. Na afloop even nazitten hoort er natuurlijk ook bij. Als je 55+ bent, van voetballen houdt en voor altijd jong en fit wilt blijven is Walking Football een ‘must’. Bovendien nog reuzegezellig ook. Ook niet-leden kunnen zich hiervoor inschrijven.

Doelstelling is laagdrempelig bewegen voor ouderen te stimuleren en ze zo fit mogelijk houden, maar de wekelijkse bijeenkomsten krijgen ook duidelijk een sociaal karakter en mogelijk ook een reüniesfeer. Doelgroep is 55+, maar iets jonger mag natuurlijk ook. Zowel dames als heren zijn welkom.

Je bent zo jong als je jezelf voelt en je bent nooit te oud om te leren. Dat zijn de basisprincipes van het Walking Football, een nieuwe voetbalvorm voor 55-plussers die op hun oude dag nog lekker actief bezig willen zijn.

Voetbal hoeft niet snel te gaan om mooi te zijn. Dat bewijst deze voetbalvorm waarbij in wandeltempo op een kwart veld gespeeld wordt. Walking Football houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend. Er mogen geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen.

“Aan de spelregels moet ik nog wel even wennen. Niet rennen is af en toe lastig. Als ik dan de kans krijg om de bal nog bij het doel weg te houden, zet ik toch even een stapje extra om een doelpunt te voorkomen.” – Henk de Boer (64) FC Twente –

Via Walking Football kun je een leven lang van voetbal blijven genieten. Bovendien kun je bewijzen dat je je voetbalstreken nog niet bent verleerd. Daarnaast is het een uitgelezen mogelijkheid om betrokken te blijven/raken bij de vereniging.

“Als we een potje verliezen zullen er geen tranen vloeien, het gaat immers om de gezelligheid tijdens het voetballen. Dat is ook het leuke aan deze vorm van voetballen. Natuurlijk ben je wel eens fanatiek, maar gezelligheid staat voorop.” – Ton Kraaijenzang (69) Go Ahead Eagles –

Ook benieuwd of Walking Football bij FC Eibergen iets voor je is? Doe dan mee op 20 september. Iedereen is van harte welkom om gratis een aantal keren mee te trainen. Het kopje koffie of thee krijg je van ons. Aanmelden mag, maar is niet nodig.

Voor meer informatie of opgave neem contact op met Wout Klein Goldewijk van de Sport Federatie Berkelland. Dat kan via 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl