Na een lange corona-stop gaan de wijksportgroepen voor senioren in Borculo weer van start. En dat werd tijd, de deelnemers in de leeftijd van 67 tot 93 jaar hebben de gezelligheid en lichamelijke activiteit enorm gemist!

De wijksporters zijn op dinsdag 31 augustus op een nieuwe locatie gestart. Nadat ze enkele jaren onder leiding van de Sport Federatie Berkelland (SFB) hebben gesport,  in de beweegruimte van het J.W. Andriessenhuis, gaan de lessen vanaf komend seizoen plaatsvinden in één van de nieuwe zalen van LG-dance (Deugenweerd 7). Nu LG-dance het door de SFB opgestarte initiatief structureel overneemt, kunnen de wijksporters blijven sporten. LG heeft een mooie ruimte en de locatie is centraal gelegen in Borculo.

De lessen worden gegeven door een gediplomeerd docent. Er zijn 3 groepen op verschillende niveaus, zowel voor de beginnende beweger als de wat actievere beweger is er een passende groep. De docent houdt rekening met het niveau en de mogelijkheden van alle deelnemers. Tijdens de lessen komen spierversterkende oefeningen en balansoefeningen aan bod. Daarnaast zijn sport- en spelelementen en oefeningen op muziek onderdeel van het programma. De kosten zijn €4,50 per les,  dit is inclusief een kopje koffie na afloop.

Wilt u ook (meer) bewegen en heeft u interesse om deel te nemen bij één van de wijksportgroepen? U bent van harte welkom om een keer gratis mee te doen! Neem contact op met de Sport Federatie Berkelland via 0545-476727 of stuur een email naar nienke@sportfederatieberkelland.nl, we bekijken samen welke groep voor u passend is.