Vrijdagavond 24 september was letterlijk en figuurlijk de aftrap van het 60+ voetbal Berkelland. Sport Federatie Berkelland (SFB) en zeven Berkellandse voetbalclubs zijn samen aan het werk gegaan om het aanbod ‘60+ voetbal’ van de grond te krijgen. Na een positieve voorbereiding is er dan nu ook eindelijk gestart in de praktijk nadat corona de start eerder steeds in de weg stond. VV Reünie was deze eerste keer de locatie, maar het idee is om de andere deelnemende verenigingen straks ook langs te gaan.

De SFB is met de huidige 7 deelnemende verenigingen om tafel gegaan. Meerdere clubs hadden deze wens en haakten aan. Na een weg van positieve overleggen is VV Reünie de startlocatie voor de eerste training. In overleg met alle clubs is ervoor gekozen om de trainingslocatie af en toe door te draaien zodat alle deelnemende clubs aan de beurt komen. Naast VV Reünie zijn dat VV Ruurlo, VV Rietmolen, Sportclub Haarlo, EGVV in Gelselaar, GSV’63 in Geesteren en VV DEO in Borculo.

Vanuit de SFB is contact gezocht met een bekende trainer op het gebied van Walking Football; André van der Ley, trainer van een Walking Football team uit Dinxperlo en zelf als speler actief bij De Graafschap. Lang hoefde hij er niet over na te denken. Onder energieke leiding werkten de deelnemers deze eerste training onder perfecte weersomstandigheden af.

Deelnemers begonnen met een kopje koffie, trokken daarna hun sportieve kleding aan en gingen met leeftijden variërend van 54 tot 73 jaar, het veld op. Voor sommigen een aantal decennia geleden dat ze voor het laatst voetbalschoenen aan hadden maar door de gezellige groep werd er heerlijk een uurtje gevoetbald. Andre van der Ley hield hierbij vooral de regels van het Walking Football aan: dus niet rennen. Dit bleek lastig en onwennig voor een aantal. Met de 7 deelnemende clubs is vooraf besproken dat het wandelen geen verplichting moet zijn, maar dat iedereen elkaar in zijn/haar waarde laat en met respect een leuk potje voetbal speelt.

De tweede training staat op de planning voor zaterdag 2 oktober, van 15:00 – 16:00 bij wederom VV Reünie. In overleg met de aanwezige groep gaan we bekijken wat de exacte dag en tijd straks structureel wordt. Voor nu is en blijft VV Reünie even gastheer maar straks gaan we ook de andere verenigingen langs met deze groep.

Dames en heren, ook met een iets jongere leeftijd dan 60 jaar, zijn van harte welkom om aan te sluiten. De leeftijd 60+ is namelijk een richtlijn en geen eis. Zie het als een vervolg op het 35+ en 45+ voetbal, wat bij veel clubs al een succes is. Een aantal aanwezige toeschouwers was enthousiast geworden en sluit de tweede training ook aan. Lijkt het je leuk om mee te doen of gewoon te komen kijken en een bakje koffie te drinken? Wees van harte welkom! Bij de betreffende clubs kun je om meer informatie vragen. Mocht je niet bij een club betrokken zijn, neem dan contact op met de SFB. Dat kan via 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl

‘Voel je vrij, kom er bij!’