Woensdag 25 mei hebben buurtsportcoaches Susanne en Nienke van de Sport Federatie Berkelland (SFB) samen met een geriatriefysiotherapeut in een korte workshop informatie gegeven over Parkinson en Bewegen aan het zorgpersoneel van Zorg-erf D’n Aoverstep. Nienke van Velzen van Fysiotherapie en Manuele therapie Hövels en Volmer vertelde over het ontstaan en de symptomen van Parkinson, het belang van bewegen en op welke manier je dat het beste kunt stimuleren bij deze doelgroep.

Nienke en Susanne haakten daar mooi op in met een deel van de nieuwe workshop genaamd ‘’ Zorg voor Beweging ‘’.

Met de medewerkers hebben zij verschillende tips en handvaten gedeeld om deelnemers te kunnen motiveren en activeren om meer te gaan bewegen. Vervolgens is de theorie gelijk vertaald naar de praktijk. Met de 15 bezoekers die ondertussen waren binnengedruppeld hebben we samen lekker bewogen op muziek en spelvormen gedaan met verschillende kleine materialen aan tafel. ‘Eigenlijk moeten we dit standaard invoeren, een beweegmomentje voordat ze hun tweede kopje koffie krijgen’ aldus één van de medewerkers na afloop van de activiteit. Al met al een leerzame en gezellige morgen!

Meer informatie over de workshop:

De workshop Zorg voor Beweging is geschikt voor;

– zorgorganisaties: denk aan woonzorgcentra, dagbestedingen etc.

Het doel van Zorg voor Beweging is;

– bewustwording creëren bij zorgmedewerkers over het belang van bewegen. Hen inspireren en handvatten geven om op verschillende manieren cliënten uit te dagen in beweging te komen wat de zelfredzaamheid en vitaliteit bevordert.

Benieuwd naar de mogelijkheden van deze workshop (op maat)? Neem vrijblijvend contact met de SFB op!

susanne@sportfederatieberkelland.nl