Op dinsdagavond 10 januari was de aftrap van Ruurlo Vitaal in de grote zaal van het Kulturhus. Ondanks het slechte weer kwamen veel inwoners van Ruurlo een kijkje nemen. De grote zaal was bijna te klein voor alle aanwezigen. De avond werd afgetrapt met een verhaal over gezond en vitaal leven en de blauwe zones in de wereld door dokter Jan Nikkels. Waarom leven de mensen in deze gebieden in de wereld langer en gezonder dan in de rest van de wereld? Wat doen we hier dan niet goed? Het was de inleiding van een mooie avond waar geïnteresseerden op de informatiemarkt kennis konden maken met alle gezonde initiatieven en verenigingen die er zijn in Ruurlo en omgeving.

Verschillende mensen waren op zoek naar een beweeggroep, vereniging, gezond recept of maatje om mee te kaarten of te wandelen. Zo werden er zinvolle contacten gelegd en hoopt de werkgroep bestaande uit de beweegmakelaars van de Sport Federatie Berkelland, Voormekaar Ruurlo, Fysiotherapie Oplaat, diëtistenpraktijk NieuwEten en huisartsenpraktijk de Linde dat de inwoners op ideeën zijn gebracht om gezonder te leven, meer te bewegen en minder eenzaam te zijn.

De werkgroep, alle deelnemende verenigingen en organisaties en wethouder Betsy Wormgoor die de avond opende, willen iedereen bedanken voor hun komst en hopen u snel weer te zien. De werkgroep Ruurlo Vitaal zal zeker met een vervolg op deze avond komen nadat we de avond goed geëvalueerd hebben. Mocht u goede ideeën hebben voor een vervolg geef ze dat gerust door aan iemand uit de werkgroep. Mocht u ook gezonder willen leven of meer willen bewegen of andere mensen willen ontmoeten, maar weet u nog niet hoe? Loop dan binnen bij het inloopspreekuur van de welzijnswerker op dinsdagochtend van 9-11 uur in de bibliotheek in Ruurlo of neem contact op met de beweegmakelaars van de Sport Federatie Berkelland via 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl.