Wat deed je vroeger als je reclame wilde maken voor jouw sport of creatieve club? Je ontwierp een flyer, liet die afdrukken bij de drukker en ging flyeren op alle scholen. Tegenwoordig kan dat veel eenvoudiger door het aanbod op www.sjorssportief.nl te zetten. Zo bereik je ineens alle kinderen uit heel Berkelland. Je weet precies hoeveel kinderen er komen en bovendien heb je alle gegevens van de deelnemers die je nodig hebt. Intussen zijn er dit schooljaar al weer 235 aanmeldingen geweest waarvan 208 voor een sportieve en 27 voor een creatieve activiteit. Van de 188 unieke deelnemers zijn er 38 nog geen lid van een sportvereniging en dus zijn dit potentiële nieuwe leden voor jouw club!

Mocht je in het nieuwe jaar als vereniging nieuwe activiteiten of een schooltoernooi gaan organiseren of meer deelnemers naar je trainingen willen krijgen, zorg dan dat die activiteiten, trainingen of toernooien op Sjors Sportief staan. Je kunt ook aangeven waarom jouw club zo leuk is zonder data te noemen. Geïnteresseerden kunnen hun gegevens achterlaten waarna je contact met ze op kunt nemen en ze kunt uitnodigen voor een open training of activiteit. De toernooimodule is nieuw en heel eenvoudig in gebruik. Zo kunnen teams zich met een begeleider in groepen aanmelden met een minimum en een maximum aantal deelnemers uit de combigroepen van jouw keuze. Zet je toernooi voor later dit schooljaar er dus vast op.

Het is de bedoeling om naast de jeugd dit in de toekomst ook voor andere doelgroepen aan te bieden. Dus een website te lanceren waarop het complete sport-, beweeg- en creatieve aanbod voor alle inwoners van heel Berkelland te vinden is.

Kinderen verbinden aan sport en cultuur is een van de speerpunten van het gemeentelijk sport- en cultuurbeleid. Sjors Sportief & Sjors Creatief zijn instrumenten die de gemeente Berkelland hiervoor inzet. De samenwerkende organisaties Sport Federatie Berkelland, Culturije, Beweegwijs, de Bibliotheek Oost-Achterhoek en de gemeente Berkelland roepen zoveel mogelijke partijen in de gemeente op om hun aanbod op dit platform te zetten. Deze formule heeft zich inmiddels in meer dan 100 gemeenten bewezen. Het geeft ieder kind de kans om zijn of haar talent te ontdekken!

Voor meer informatie kijk op de website www.sjorssportief.nl. Voor vragen kunt u terecht bij de Sport Federatie Berkelland 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl