Senioren die steviger in hun schoenen willen staan en actief aan de slag willen met het voorkomen van valincidenten kunnen vanaf maart weer deelnemen aan de nieuwe ronde van de valpreventiecursus Beweeg Zeker van de Sport Federatie Berkelland(SFB). Deze keer is de cursus in Eibergen en Neede.

De SFB verzorgt het valpreventieprogramma Beweeg Zeker voor 65 plussers in Berkelland. Het programma gaat in op het beïnvloeden van de meest voorkomende risicofactoren van vallen. Gedurende 12 weken gaan deelnemers 1 uur per week werken aan bewustwording, kennis en vaardigheden rondom het voorkomen van een val. Onderdelen binnen het programma zijn: kracht- en balansoefeningen, opvangen van een val en opstaan na een val. Deelnemers gaan ook thuis actief aan de slag met thuisopdrachten uit het cursusboek.

Zie hieronder de website voor meer informatie:
www.sportfederatieberkelland.nl/valpreventie

Eibergen:
Start maandag 7 maart à 15.30 uur – 16.30 uur
Locatie: Bartelinksgang 12
Neede:
Informatiebijeenkomst: woensdag 9 maart à 15.30 uur – 16.30 uur
Start woensdag 23 maart – 15.30 uur – 16.30 uur
Locatie: Oranjelaan

Heeft u vragen of wilt u zich opgeven?
Neem contact met ons op!
susanne@sportfederatieberkelland.nl