Als vervolg op de energie inventarisatie onder sportverenigingen die in oktober 2022 is uitgevoerd door de Sport Federatie Berkelland wordt op dinsdag 14 februari een themabijeenkomst rondom het verduurzamen van maatschappelijke (sport)accommodaties georganiseerd. Deze avond is speciaal bedoeld voor verenigingen die zelfstandig eigenaar zijn van een accommodatie. Naast sportverenigingen zijn ook culturele verenigingen (bijvoorbeeld muziekverenigingen, dorpshuizen, etc.) van harte welkom zich te laten informeren en mee te praten over dit vraagstuk.

Samenwerking Sport Energie

Voor deze avond hebben de Sport Federatie Berkelland en de gemeente Berkelland de samenwerking gezocht met Sport Energie. Met hun expertise hebben zij al veel gemeenten en verenigingen begeleid in het vraagstuk rondom verduurzaming. Sport Energie zal tijdens deze avond op een aantal zaken inzoomen als:

• Waarom is verduurzamen belangrijk en wat zijn daarop landelijke en lokale ambities?;
  • Hoe bepaal je als vereniging/club je eigen doelstellingen ten aanzien van verduurzaming?;
  • Quickwins en duurzaamheidsmaatregelen;
  • Subsidies en financiering;

Op de avond zelf is er volop ruimte voor interactie en het stellen van vragen. Naast informeren en kennisdelen is het ook van belang om de behoefte tot verduurzaming onder verenigingen beter in beeld te krijgen.

Locatie en aanvang

De avond vindt plaats in Dorpshuis t Stieltjen in Haarlo en start om 19.30 uur. We hopen velen van u te mogen ontvangen want verduurzaming van de eigen accommodatie is voor elke vereniging mogelijk! Graag horen we via info@sportfederatieberkelland.nl of u/uw vereniging/organisatie bij deze avond aanwezig bent/is.