Op donderdag 13 oktober reikt onze wethouder cultuur Mevrouw Betsy Wormgoor het eerste boekje Sjors sportief/creatief uit aan een leerling van OBS De Hofmaat uit Neede. De tekening van deze creatieve deelnemer is uit alle inzendingen uitgekozen om de voorkant van het vierde Sjors Sportief/Creatief boekje van Berkelland op te fleuren. Alle oudste kinderen uit de gezinnen in het basisonderwijs in Berkelland ontvangen het Sjors Sportief/Creatief boekje. In dit boekje staan sportieve en creatieve workshops waaraan leerlingen kunnen deelnemen om (vaak gratis) kennis te maken met één of meerdere activiteiten. Een leuke manier voor kinderen om zich te oriënteren op het gebied van sport en cultuur in onze gemeente! Leerlingen hoeven niet direct lid te worden van een vereniging maar maken op een laagdrempelige en toegankelijke manier kennis met een activiteit. Sport- en cultuurdeelname kan nooit groot genoeg zijn.

Voldoende keus voor sportievelingen en crea-bea’s

Kinderen uit de gemeente Berkelland kunnen kennismaken met 64 aanbieders van veel verschillende activiteiten zoals atletiek, badminton, volleybal, dans, judo, waterpolo en yoga. Ook aan de creatievelingen is gedacht. Denk hierbij aan theater, piano spelen, papierscheppen, muziek maken, maak je eigen vlieger en  toveren met licht. Kortom keus genoeg! Kinderen mogen zich voor zoveel activiteiten inschrijven als zij zelf willen. Inschrijven kan het hele schooljaar door. De inschrijving start op 12 oktober, 15.30 uur www.sjorssportief.nl.

Gemeentelijk sport- en cultuurbeleid

Kinderen verbinden aan sport en cultuur is een van de speerpunten van het gemeentelijk sport- en cultuurbeleid. Sjors Sportief & Sjors Creatief zijn instrumenten die de gemeente Berkelland hiervoor inzet. Sport Federatie Berkelland, Culturije, Beweeg Wijs en de gemeente hebben zoveel mogelijke partijen in de gemeente opgeroepen om hun aanbod op dit platform in te vullen. Daar is weer heel goed op gereageerd! Op de website www.sjorssportief.nl wordt het aanbod telkens weer aangevuld. Er is dus nog meer te kiezen en uit te proberen dan in het boekje is weergegeven. Deze formule heeft zich inmiddels in meer dan 120 gemeenten bewezen. Het geeft ieder kind de kans om zich te oriënteren op diverse takken van sport en cultuur en stimuleert kinderen om structureel aan de activiteiten deel te nemen.

Meer informatie

Voor meer informatie neem alvast een kijkje op de website www.sjorssportief.nl. Voor alle vragen kunt u terecht bij de Sport Federatie Berkelland 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl