In oktober is de tweede ronde SportCross gestart. De SportCross heeft als doel om vaardige bewegers motorisch breder te ontwikkelen door ze uit te dagen op een niveau dat bij hen past.
De deelnemers zijn motorisch vaardige kinderen uit Borculo en omgeving (groep 5 t/m 8), die uitgenodigd zijn na het behalen van een goede score op een beweegtest. Bij deze editie hebben leerlingen van de basisscholen OBS Noord en Daltonschool St. Joris uit Borculo, OBS de Keikamp uit Geesteren en OBS De Voshaar uit Haarlo zich aangemeld.

De deelnemers zijn de afgelopen weken bij verschillende verenigingen ontvangen om zich in deze sport verder te ontwikkelen. Zo zijn ze langs geweest op Sportpark de Wildbaan waar verenigingstrainers van de Tennisvereniging A.B.T.C de Wildbaan en VV Reünie een clinic verzorgden op hun locatie. Ook zijn we in de sporthal geweest waar Borchlo gymnastiek, badminton BC BABO en Gemini Borculo volleybal een clinic hebben aangeboden. En tot slot zijn de deelnemers de touwen in geklommen in Beltrum en hebben daar een clinic gekregen op de survivalbaan. Alle clubs bieden de deelnemers gratis proeflessen aan om de sport verder te ontdekken.

Wil jij (en/of jouw kinderen) net als deze deelnemers ook een keer een actief kijkje nemen bij één van de sportverenigingen via gratis proeflessen? Neem contact op met de betreffende club of met Sport Federatie Berkelland via stijn@sportfederatieberkelland.nl