Via de Sport Federatie Berkelland is half maart een nieuw project gestart dat inmiddels, na 12 weken, is afgelopen. Het project, genaamd SportCross, is voortgekomen uit het lokale sportakkoord en een samenwerking met Achterhoek in Beweging. Doel hiervan is om vaardige bewegers breder motorisch te laten ontwikkelen door ze uit te dagen op een niveau dat bij hen past. Door het uitdagen en het beoefenen van veel verschillende en vaak nieuwe (manieren van) sporten kregen deelnemers een beter en breder beeld van sporten die normaal niet zo vaak aan bod komen. Een aantal deelnemers heeft inmiddels al gebruik gemaakt van gratis proeflessen bij één van de deelnemende clubs, anderen hebben het op de planning staan in het nieuwe seizoen na de zomervakantie.

De deelnemers zijn motorisch vaardige kinderen uit Berkelland (groep 5 t/m 8) die uitgenodigd zijn na het behalen van een (zeer) goede score op de beweegtest. Naast het succesvolle project GymXtra voor de mindere bewegers, dat inmiddels een bekend en succesvol project is in Berkelland, is er nu dus het project SportCross zodat ook de sterke bewegers in Berkelland uitgedaagd worden en extra aandacht krijgen. Deelnemers aan de eerste editie van dit project kwamen van de basisscholen Op d’n Esch, Het Simmelink, Menno ter Braak en Het Sterrenpalet (allen Eibergen), De Marke in Neede en de Willibrordus in Ruurlo.

De uitvalsbasis was Sportpark De Bijenkamp in Eibergen. Maar ook de Pickerhal kwam voorbij waar de Picker Reds een clinic basketbal gaven. De clubs RTC De Stofwolk, TV Mallumse Molen en ASV kwamen voorbij als ‘Bijenkamp’ clubs waar verenigingstrainers een clinic verzorgden op hun accommodatie. Alle clubs bieden de kinderen een aantal gratis proeflessen aan om te kijken of het wat voor ze is.

Wil jij (en/of jouw kinderen) net als deze deelnemers ook een keer een actief kijkje nemen bij één van de sportverenigingen via gratis proeflessen? Neem contact op met de betreffende club of met Sport Federatie Berkelland via wout@sportfederatieberkelland.nl