Heeft u ook goede gezonde voornemens? Ruurlo Vitaal wil u graag op weg helpen om gezonder het nieuwe jaar in te gaan.

Op dinsdagavond 10 januari vanaf 19.00 tot uiterlijk 21.00 uur in de grote zaal van het Kulturhus is er een bijeenkomst ‘Ruurlo Vitaal voor alle inwoners van Ruurlo. Een avond waar verenigingen, fysiotherapie Oplaat, Voormekaar Ruurlo en de beweegmakelaars zich op de infomarkt presenteren over hoe u meer in beweging kunt komen en hoe u meer in contact kunt komen met anderen. Waar de diëtiste u ideeën kan geven hoe u gezonder kunt eten. Waar u gezondheidstestjes kunt doen bij de mensen van de huisartsenpraktijk.

Op initiatief van huisartsenpraktijk de Linde is er een beweging in gang gezet om meer Ruurloërs actief te laten worden voor een meer vitaal leven. Wist u bijvoorbeeld dat bij diabetespatiënten bewegen 7 keer effectiever is dan gebruik van medicijnen? De huisartsen in Ruurlo hebben daarom contact gezocht met de beweegmakelaars van de Sport Federatie Berkelland, Welzijn Voormekaar Ruurlo, fysiotherapie Oplaat en diëtistenpraktijk NieuwEten.

Het doel van deze samenwerking is inwoners van Ruurlo meer in beweging te krijgen, gezonder te laten leven, mee te laten doen en hen daarmee vitaler te krijgen. Het eerste initiatief van de werkgroep is op 10 januari met ‘Ruurlo Vitaal’. We nodigen inwoners van Ruurlo uit om gratis kennis te maken met alle vormen van beweging, voeding en ontspanning die er zijn in Ruurlo. Huisarts Jan Nikkels opent de avond om 19.00 uur. Koffie en thee staan voor u klaar. Opgeven voor deze avond is niet nodig, iedereen is welkom.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de beweegmakelaars van de Sport Federatie Berkelland via 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl.