Bewegen is gezond voor jong en oud(er). Daarom organiseert het Nationaal ouderenfonds de ‘’Nationale Beweegweek voor ouderen’’. Het doel? Samen een tikkie sterker worden!

Aangezien vandaag deze speciale week is gestart een extra berichtje vanuit de Sport Federatie Berkelland (SFB).

Deze week wordt er op woensdag 29 mei bij sportpark de Bijenkamp in Eibergen een seniorenochtend van 10:00 – 12:00 uur georganiseerd. Dit is toegankelijk voor alle senioren uit en rondom Eibergen. Iedereen kan vrij inlopen bij alle activiteiten die er dan te doen zijn op het gebied van bewegen, cultuur en ontmoeten. Meer informatie? Zie bericht: https://www.sportfederatieberkelland.nl/nieuws/seniorenochtend-bij-sportpark-de-bijenkamp/

Naast deze seniorenochtend is de SFB gedurende het gehele jaar volop in beweging om ouderen aan het bewegen te krijgen en te houden. Zo worden er valpreventiecursussen aangeboden en zijn er wekelijkse wijksportgroepen. Daarnaast kunnen de mensen terecht bij de beweegmakelaar voor gratis en vrijblijvend advies. De beweegmakelaar helpt bij het vinden van een beweegactiviteit die past de wensen en mogelijkheden. Ook voor meer informatie over het beweegaanbod in de gemeente Berkelland ben je bij de beweegmakelaar aan het juiste adres.

Verder stimuleert de SFB verschillende dagbestedingen en woonzorgcentrums om actief met bewegen aan de slag te gaan middels de SFBeweeg-kratten.

‘’Zolang je in beweging bent, is de kans dat je geraakt wordt het kleinst’’!

Kijk voor meer informatie op de website:

NieuwsSenioren
15 juli 2024