De afgelopen jaren zijn er verschillende fietsgroepen in Berkelland opgezet, waarvan 2 door de beweegmakelaars van de Sport Federatie Berkelland. De fietsgroep Borculo-Neede en de driewielfietsgroep Berkelland. Deze laatste groep bestaat uit duofietsers, handbikers en driewielers en ze maken om de week op dinsdagmiddag vanaf 13.30 uur een mooie fietstocht vanaf de kantine van VV Reünie in Borculo. Bij slecht weer wordt er niet gefietst en bekijken ze of de week erop het wel kan. De groep stopt halverwege om gezellig koffie of thee met elkaar te drinken of tussen door even voor een sanitaire stop. De groep nodigt iedereen die wil uit om ook een keer mee te fietsen of het liefst nog zelf vast onderdeel van de groep te worden en altijd mee te fietsen. Er zijn geen kosten aan verbonden, behalve het drankje onderweg, die dient iedereen zelf te betalen.

Fietsgroep Borculo-Neede
De fietsgroep Borculo-Neede start in de even weken op donderdagmiddag om 13.30 uur vanaf het Vlearmoesplein in Neede en in de oneven weken op donderdagmiddag 13.30 uur vanaf IJsboerderij ’t Dommerholt in Borculo. Wekelijks fietsen ze een nieuwe route van ongeveer 25 km onder leiding van een paar vrijwilligers die de route uitstippelen. De meeste mensen fietsen op een E-bike, maar op een gewone fiets kunt u zeker ook meefietsen.
Naast deze fietsgroep zijn er in Ruurlo en Eibergen ook nog fietsgroepen actief. Fiets een keer mee om te kijken of het wat voor je is.

Fietsgroep Heel Ruurlo beweegt
Startpunt: Kulturhus Ruurlo. Elke woensdagmiddag om 14.00 uur op E-bike of gewone fiets, onder leiding van Henri Geerdink van Heel Ruurlo Beweegt.

Fiets en geniet groep Eibergen
Startpunt: achterzijde van ’t Spieker. Fiets en Geniet. Elke woensdag- en vrijdagmiddag vertrekken ze op E-bike en gewone fiets om 13.30 uur in de zomer en 13.00 uur in de winter.

We willen graag dat iedereen zich aanmeldt, zodat je zeker weet dat de er gefietst gaat worden. Aanmelden om een keer mee te fietsen kan via de website www.berkellandactief.nl, op deze website staat al het aanbod van sportieve en culturele activiteiten van 0-100 jaar in de gemeente Berkelland.
Voor meer informatie of vragen neem contact op met beweegmakelaars van de Sport Federatie Berkelland. Dat kan via 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl

NieuwsSenioren
15 juli 2024