In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen organiseert de Sport Federatie Berkelland (SFB) op woensdag 9 maart vanaf 19.30 uur in De Klok in Eibergen een lokaal sportdebat. Het debat staat onder leiding van Bas te Velthuis, hoofdredacteur van Nieuws Uit Berkelland.

Via dit debat willen we inzicht krijgen in de sportieve standpunten van de politieke partijen in Berkelland. Centraal staat de vraag hoe sport en bewegen een bijdrage kan leveren aan een gezonde en vitale gemeente en op welke onderdelen de gemeente hieraan kan bijdragen. We vragen de politiek om te reageren op stellingen en aan te geven welk beleidsvoornemens men heeft voor de nieuwe collegeperiode 2022-2026. Thema’s waar we van de 8 politieke partijen uitspraken over vragen, zijn: vitale sport en beweegsector, duurzame sportaccommodaties, inclusief sporten en de rol van de SFB.

We hopen op een volle zaal en daarom nodigen we bij deze iedereen uit die geïnteresseerd is in lokale politiek en/of sport. Heeft u als sportvereniging of -organisatie of sporter zelf een sportieve stelling of vraag voor de politici, geef dit dan vooraf door aan de SFB.

Wilt u er zeker van zijn dat u stemt op een partij die staat voor een goed sportbeleid? Zorg dan dat u aanwezig bent! Aanmelden kan tot uiterlijk 1 maart via info@sportfederatieberkelland.nl of via 0545-476727.