Van 15 tot en met 24 september 2023 is de twintigste editie van de Nationale Sportweek. De Sport Federatie Berkelland (SFB) organiseert in die week een aantal laagdrempelige beweegactiviteiten voor de doelgroep 55+.

Kwiek de herfst in!

Op dinsdag 19 september trappen wij in Ruurlo af met de wandeling genaamd ‘Kwiek de Herfst in’. Om 10.00 uur start de muziek en beginnen we gezamenlijk met de warming-up bij de Dorpskerk (Kerkplein 1). Vervolgens kun je alleen of in groepjes de KWIEK route lopen. Eerst even koffie drinken bij het Dorpshuis (Dorpsstraat 74) kan ook en dan op pad gaan.

Wil je de route gezamenlijk lopen en heb je niemand om samen mee te lopen? Verzamel dan om 10.15 uur bij de Dorpskerk, we gaan dan lopen met een nieuwe groep! Tevens willen we ook een wandelgroepje gaan vormen voor mensen met een rollator. Dus bent u in het bezit van een rollator en wilt u lekker gaan wandelen? Verzamel dan ook om 10.15 uur bij de Dorpskerk.

We hoeven er niet omheen te draaien: wandelen is gezond! Regelmatig een half uur wandelen is supergoed voor de gezondheid. Het heeft veel positieve effecten zowel voor lichaam en geest.

KWIEK beweegroute

Wil je nog meer positieve effecten tijdens het wandelen creëren? Maak dan gebruik van de KWIEK beweegroute in Ruurlo. De KWIEK beweegroute is een route van 1.8 km met verschillende oefeningen en maakt gebruik van het straatmeubilair. Start bij het Kerkplein en volg de stoeptegels! Hoe makkelijk en leuk wil je het hebben? Tijdens dit rondje train je nog eens extra je balans, kracht en uithoudingsvermogen. Wil je kennismaken met de KWIEK beweegroute? Een herstart maken? Even weer samen de warming up doen zoals bij de opening? Doe dan mee met het evenement ‘’KWIEK de herfst in’’. Dit evenement is bedoeld voor iedereen. Ken je de route wel of niet? Doe mee!

KWIEK app groep

Wist je dat wij een speciale KWIEK wandel – WhatsApp groep hebben? De deelnemers uit deze appgroep kunnen andere deelnemers vragen om de KWIEK beweegroute te gaan lopen. Zo motiveren ze zichzelf en elkaar, want samen wandelen en bewegen is leuker dan alleen!

Vragen of meer info?

Kijk voor alle sportieve en culturele activiteiten voor 55 plussers in de gemeente Berkelland op www.berkellandactief.nl. Heb je vragen over de KWIEK Beweegroute, het evenement op 19 september of wil je ook in de WhatsApp groep? Neem contact op met:

Gea Wijnbergen – welzijnswerker
06-17316168 / gea.wijnbergen@voormekaar.net