Op vrijdag 26 april 2024 organiseerden de basisscholen uit Borculo en omgeving in samenwerking met Sport Federatie Berkelland (SFB) de Konings Sport Xperience Borculo. Een leuke gezellige maar ook vooral sportieve dag. Dit jaar verwelkomden we maar liefst 360 kinderen uit groep 5 t/m 8 voor een dag vol sportieve activiteiten.

Ondanks een uitdagende start door een vastgelopen vrachtwagen in de modder, slaagden we erin door goed samen te werken met studenten van het Graafschap College (GC), Pim Events en de collega’s van Sport Federatie Berkelland om de vrachtwagen los te krijgen en alles klaar te zetten.

Na deze start verliep de dag voorspoedig en kon alles worden klaargezet voor een prachtig sportfeest. De dag was opgedeeld door groep 5&6 en groep 7&8. In de ochtend hadden de leerlingen van groep 5&6 de SX onderdelen, de leerlingen uit groep 7&8 begonnen bij de clinics van de verenigingen.

De leerlingen hebben vooraf aan de sportdag zelf een keuzepakket met verenigingen kunnen kiezen. Op deze manier willen we de leerlingen doelgericht kennis laten maken met de sporten/ verenigingen.  De Xperience onderdelen werden verzorgd door de hybride leren studenten en collega’s van de SFB. Enkele onderdelen die dit jaar op het programma stonden waren onder andere: Kick it, corn hol, levend bingo, escape room.

De deelnemende verenigingen die clinics verzorgden waren Voetbalvereniging UNO 21 & VV Deo, zij verzorgden samen de voetbal clinics. Naast de voetbal clinic werd korfbal aangeboden op de accommodatie van korfbalvereniging Olympia 22. Binnen bij sportaccommodatie ’t Timpke werden in de zaaldelen Badminton door BC Babo en volleybal door Kerkemeijer Gemini aangeboden. In het zwembad eveneens bij sportaccommodatie ’t Timpke konden de leerlingen survival zwemmen onder begeleiding van ’t Timpke en waterpoloën onder begeleiding van Schuurman BZC. Schietvereniging Diabolo en Tennisvereniging ABTC De Wildbaan die plusminus op 50 meter afstand liggen t.o.v. de binnensporten hebben de clinics schieten en tennis aangeboden. Het was door de goede inzet van de studenten (GC), Pim Events, EHBO Rode Kruis, leerkrachten, trainers en colllega’s van Sport Federatie Berkelland een zéér geslaagde dag waarbij we zeker weten dat de basisschoolleerlingen van de Sint Jorisschool, School Noord, Heuvelschool, Kiezel en Kei, OBS de Voshaar, GA van der Lugt, OBS de Keikamp hebben genoten!

Jeugd-jongerenNieuws
NieuwsVerenigingen