Donderdag 6 oktober was het zover, de eerste rit van de fietsgroep Borculo/Neede stond op het programma en we hadden er heerlijk weer bij! Er waren 15 mensen op af gekomen en die fietsen samen een mooie route van 25 kilometer rondom Neede.

De eerste paar keer fietst er iemand van de Sport Federatie Berkelland mee, maar het is de bedoeling dat het een zelfstandige fietsgroep gaat worden. Ze fietsen alleen met goed weer, bij regen gaat het niet door. Opgeven of afmelden is niet nodig en er zijn geen kosten aan verbonden. Wat wel leuk is om onderweg samen wat te drinken, dus wat geld voor een kopje koffie of thee meenemen is handig.

We starten wekelijks op donderdag 13.30 uur in de even weken in Neede vanaf het Vlearmoesplein en in de oneven weken in Borculo vanaf het Timpke. Gemiddeld wordt 25 kilometer gefietst en de meeste mensen fietsen op een E-bike, maar op een gewone fiets kunt u zeker ook meefietsen. Het sociale aspect is bij deze groep erg belangrijk.

Wilt u een keer meefietsen of heeft u vragen? Mail of bel dan de SFB 0545-476727 / info@sportfederatieberkelland.nl .