Donderdag 28 september hebben ruim 160 leerlingen uit groep 3 en 4 van de basisscholen uit Borculo, Haarlo, Gelselaar en Geesteren kennis gemaakt met verschillende sporten op sportpark de Wildbaan. Met deze nieuwe kies-je-sportdag hebben de groepen 1 t/m 8 van alle basisscholen uit en rondom Borculo nu een jaarlijkse sportdag. Deze sportdag is opgezet door Sport Federatie Berkelland in samenwerking met de sportverenigingen.

Doel van de kies-je-sportdag is dat leerlingen een bij hen passende sport kunnen kiezen. Helemaal op deze leeftijd waarop de meeste kinderen vaak na de zwemles op het punt staan om een eerste sport te kiezen. Onder begeleiding van enthousiaste trainers van de Borculose sportverenigingen hebben leerlingen kennis gemaakt met voetbal, dansen, badminton, korfbal, freerunnen, acrogym, tennis en volleybal. Graafschap College studenten van de opleiding Sport & Bewegen hebben hierbij geassisteerd als trainer zodat er voldoende aandacht was voor iedereen en kinderen kennis konden maken met meerdere onderdelen van een sport.

Na afloop van de kies-je-sportdag waren de leerlingen erg enthousiast. Zij hebben kennis kunnen maken met een groot aantal sporten en kunnen zo een volgende stap zetten richting de sport(vereniging) die zij het leukst vonden. De verenigingen die hebben deelgenomen zijn; LG Dance, KV Olympia, BC BABO, ABTC De Wildbaan, VV DEO, VV Reünie, Borchlo en Kerkemeijer Gemini. Lijkt het jou ook leuk om een keer kennis te maken met één van de verenigingen, neem dan contact op met Sport Federatie Berkelland of meld je aan via www.berkellandactief.nl. Voor meer informatie kun je bellen naar 0545-476727.