Sinds september 2023 is er door een initiatief van de beweegmakelaars van de Sport Federatie Berkelland een driewielfietsgroep actief in Berkelland. De groep bestaat uit duofietsers, handbikers en driewielers en ze maken om de week op dinsdagmiddag een mooie fietstocht vanuit Borculo.

Start april 2024

Het is de bedoeling om op dinsdag 2 en 16 april om 13.30 uur weer te gaan fietsen vanaf de voetbalvereniging Reünie in Borculo. Met slecht weer wordt er niet gefietst en kan alles een week opschuiven. De groep stopt halverwege om gezellig koffie of thee met elkaar te drinken of even voor een sanitaire stop. De groep nodigt iedereen uit om een keer mee te fietsen of het liefst nog zelf vast onderdeel van de groep te worden en altijd mee te fietsen. Er zijn geen kosten aan verbonden, behalve het drankje onderweg is voor eigen rekening.

Als beweegmakelaars horen we geregeld dat mensen niet mee kunnen komen met de reguliere fietsgroepen en daarom is de driewielfietsgroep opgestart. Ze fietsen langzamer en minder ver dan de reguliere fietsgroepen. Maar fietsen kunnen ze en dat doen ze nog steeds met veel plezier!
Voor meer informatie of opgave neem contact op met beweegmakelaar John Willemsen van de Sport Federatie Berkelland. Dat kan via 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl Kijk voor alle sportieve en culturele activiteiten voor 55 plussers in de gemeente Berkelland op www.berkellandactief.nl.