Het nieuwe sport- en cultuurseizoen in de gemeente Berkelland is weer begonnen! Wat ga jij doen dit seizoen? Welke activiteiten vind jij leuk? Maak je keus met het nieuwe Sjors Sportief Creatief-boekje en meld je aan via www.berkellandactief.nl (dit is de site waar jong en oud hun vrijetijdsaanbod kunnen vinden).

Winnaar Sjors-tekenwedstrijd
Op donderdag 21 september, midden in de nationale sportweek is Dilayra Schroer uit groep 7 van IKC Op d’n Esch door de Sport Federatie Berkelland in het zonnetje gezet omdat haar tekening als mooist werd beoordeeld door meer dan 500 stemmers. Haar tekening siert de voorkant van het Sjors Sportief Creatief-boekje dit schooljaar. Ze mocht als prijs kiezen uit verschillende culturele en sportieve opties en gaat voor de prijs een escaperoom in de klas!

Sjors boekje
De link naar het digitale Sjors Sportief en Creatief-boekje is deze week verspreid via het onderwijs naar de ouders en hun kinderen. In dit boekje kun je heel veel sportieve en creatieve workshops vinden voor kinderen van 0-12 jaar. Vaak kun je gratis kennismaken met één of meerdere activiteiten. Kinderen mogen zich voor zoveel activiteiten inschrijven als zij zelf willen. Via deze link is het boekje te bekijken, klik hier .
Inschrijven kan het hele schooljaar middels de website www.berkellandactief.nl. In de loop van het seizoen komen er steeds weer nieuwe activiteiten bij.

Meer dan 100 activiteiten om mee kennis te maken
De kinderen van de basisscholen uit Berkelland kunnen kennismaken met meer dan 100 activiteiten zoals schaatsen, heel veel verschillende dansstijlen, padel en acrogym. Ook aan de creatievelingen is gedacht, denk hierbij aan verschillende muziekinstrumenten bespelen, rakupottenbakken en kunstkijkkisten maken. Kortom keus genoeg! En een leuke manier voor kinderen om hun eigen talenten te ontdekken en zich te oriënteren op het gebied van sport en cultuur in de gemeente! De kinderen die niet in Berkelland op school of kinderopvang zitten, maar wel wonen in de gemeente, kunnen natuurlijk ook gebruik maken van het aanbod.

Ook activiteiten voor kinderen van 0-4 jaar toegevoegd
Ook dit seizoen is er weer aanbod voor de 0-4 jarigen in het boekje en op de website te vinden zijn. Bijvoorbeeld voetbal, spetterzwemmen en ouder- en kindgym. Zo is er voor elke kind van 0-12 jaar wat leuks te doen.

Schooltoernooien
Na schooltijd worden er ook toernooien georganiseerd en dus dienen die ook op sjorssportief.nl te staan! Het opgeven voor schooltoernooien verloopt ook via deze site. Het opgeven van teams kunnen docenten maar ook ouders zelf doen.

Sjors Sportief en Creatief is een project van Culturije, Sport Federatie Berkelland en Gemeente Berkelland. Voor meer informatie kijk op de website www.berkellandactief.nl of neem contact op met Sport Federatie Berkelland 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl