Het Needs Schoolbasketbaltoernooi voor jongens en meiden groep 7/8 op woensdagmiddag 10 mei is in de mixpoule gewonnen door de Dr. Ariens Daltonschool 1 en in de jongenspoule door OBS de Hofmaat 1 uit Neede.

Het toernooi in de Spilbroekhal werd georganiseerd door docent Martijn ten Berge en de Sport Federatie Berkelland in opdracht van de basisscholen uit Neede. Elf teams van de basisscholen uit Neede streden om wisselbekers en de te winnen basketballen. In de mixpoule (met jongens en meisjes in de teams) was de Ariënsschool in de finale net iets te sterk voor de Alfrinkschool en in de jongenspoule was team De Hofmaat 1 duidelijk het sterkst.

De vrije worpen werden het beste genomen door Jasmijn van de Ariënsschool en Dirk van de Hofmaatschool. De Fair Playprijs ging naar het mixteam van OBS De Marke 1. De wedstrijden werden prima begeleid door de eigen docenten van de deelnemende teams. De foto’s van het toernooi staan op de facebookpagina van Sport Federatie Berkelland.