Na de successen van de afgelopen jaren gaan we dit jaar de Berkellandse Wandel Challenge (BWC) organiseren in Borculo en Eibergen. De BWC is een 20 weken durend wandelevenement georganiseerd door de Sport Federatie Berkelland en gefinancierd door het lokaal Sportakkoord “Heel Berkelland beweegt’. De challenge is speciaal voor mensen die moeite hebben met wandelen of willen starten met wandelen. Het is zeer geschikt voor mensen met een chronische aandoening. Het kan een eerste stap zijn naar een gezondere leefstijl. De 2 groepen worden begeleid door onze wandelbegeleiders Nanny en Tineke.

Waar en wanneer?

We gaan wandelen vanaf week 20 op de volgende momenten en vanaf de volgende locaties:
• Borculo: maandagavond 13 mei 18.30-19.30 uur. Kantine vv Reünie Haarloseweg 13 in Borculo.
• Eibergen: dinsdagochtend 14 mei 11.00 -12.00 uur. Atletiekvereniging ASV Eibergen, Rietmolenseweg 6 A in Eibergen.

Omdat iedereen een ander tempo wandelt, wordt in eerste instantie gekozen om op een vaste plek te wandelen. In overleg met de deelnemers gaan we later naar andere plekken toe om te wandelen.

Waarom meedoen aan de Berkellandse Wandel Challenge (BWC)?

Samen wekelijks wandelen in de buurt is gezellig en goed voor je gezondheid. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 60% van de deelnemers zich gezonder voelt, 62% beter om kan gaan met een chronische aandoening en de kwaliteit van leven flink toeneemt na deelname aan de challenge. Bewegen is namelijk goed voor iedereen! Praat erover met uw huisarts of praktijkondersteuner en loop de eerste keer samen met uw huisarts of praktijkondersteuner!

Doel

We houden rekening met uw wandelniveau. Het is daarom niet erg als u (nog) niet zo ver kunt lopen. Samen hebben we als doel om na 20 weken een uur te kunnen wandelen. Het doel is ook om na de challenge gezamenlijk of zelfstandig actief te blijven.

Kosten

Voor deelname aan het programma betaalt u éénmalig een bedrag van €20,00. Voor dit bedrag krijgt u 20 weken begeleiding tijdens het wekelijkse wandelmoment in een gezellige wandelgroep! De koffie of thee na afloop drinken we samen en de kosten zijn voor uzelf.

Opgave of meer informatie?

Voor opgave of meer informatie kunt u terecht bij de Sport Federatie Berkelland. Stuur een email naar info@sportfederatieberkelland.nl of bel naar 0545-476727.