Nieuw seizoen Sjors Sportief en Sjors Creatief van start

Het nieuwe sport- en cultuurseizoen in de gemeente Berkelland is weer begonnen! Wat ga jij doen dit seizoen? Welke activiteiten vind jij leuk? Maak je keus met het nieuwe Sjors Sportief Creatief-boekje en meld je aan via www.sjorssportief.nl

Winnaar Sjors-tekenwedstrijd

Op donderdag 13 oktober reikte wethouder cultuur Betsy Wormgoor het nieuwe Sjors Sportief Creatief-boekje uit aan de winnaar van de Sjors-tekenwedstrijd. Fem Simmelink uit groep 7 van Obs De Hofmaat in Neede heeft de meeste stemmen gekregen en haar tekening siert de voorkant van het Sjors Sportief Creatief-boekje van dit schooljaar.

Sjors on tour

Afgelopen week is mascotte Sjors on tour geweest langs heel veel basisscholen in Berkelland om het nieuwe Sjors-boekje 2022-2023 uit te delen. Alle gezinnen ontvangen dit boekje via hun basisschool.

In dit boekje kun je heel veel sportieve en creatieve workshops vinden voor kinderen van 0-12 jaar. Vaak kun je gratis kennismaken met één of meerdere activiteiten. Kinderen mogen zich voor zoveel activiteiten inschrijven als zij zelf willen. Inschrijven kan het hele schooljaar middels de website www.sjorssportief.nl. In de loop van het seizoen komen er steeds weer nieuwe activiteiten bij.

Meer dan 100 activiteiten om mee kennis te maken

De kinderen van de basisscholen uit Berkelland kunnen kennismaken met meer dan 100 activiteiten zoals wielrennen, handbal, acrogym, activiteiten in de natuur, yoga en verschillende stijlen dans. Ook aan de creatievelingen is gedacht, denk hierbij aan verschillende creatieve technieken leren als cyanotype, papier scheppen, stippen, maar ook theater, zang en muziek. Kortom keus genoeg! En een leuke manier voor kinderen om hun eigen talenten te ontdekken en zich te oriënteren op het gebied van sport en cultuur in de gemeente! De kinderen die niet in Berkelland op school of kinderopvang zitten, maar wel wonen in de gemeente, kunnen natuurlijk ook gebruik maken van het aanbod. In het gemeentehuis kun je het Sjors-boekje ophalen of bezoek de website.

Ook activiteiten voor kinderen van 0-4 jaar toegevoegd

Dit seizoen zal voor het eerst ook het aanbod voor de 0-4 jarigen in het boekje en op de website te vinden zijn. Bijvoorbeeld yoga, ouder- en kindgym, peuterdans of voetbal. De komende weken zullen de Sjors-boekjes ook verspreid worden via locaties als de kinderopvang en consultatiebureaus.

Schooltoernooien

Na schooltijd worden er ook toernooien georganiseerd en dus dienen die ook op sjorssportief.nl te staan! Het opgeven voor schooltoernooien verloopt vanaf dit schooljaar ook via deze site. Het opgeven van teams kunnen docenten maar ook ouders zelf doen.

Sjors Sportief Creatief is een project van Culturije, Beweeg Wijs, Sport Federatie Berkelland en Gemeente Berkelland. Voor meer informatie kijk op de website www.sjorssportief.nl. Of stuur een e-mail naar info@sjorssportief.nl. Of neem contact op met Sport Federatie Berkelland 0545-476727 of info@sportfederatieberkelland.nl