Op donderdag 16 september (net voor de Nationale Sportweek) van 15.30 uur tot 17.30 uur (inloop om 15 uur) organiseert Sjors Sportief/Creatief Berkelland i.s.m. Handbalvereniging Blauw Wit Ruurlo en Het Graafschap College binnen de gemeente Berkelland het tweede Berkellands Kampioenschap (BK) Stoepranden op Zwembad de Meene aan de Loolaan 92 in Ruurlo. Nieuw dit jaar is dat naast de jeugd van 4 t/m 12 jaar ook, hun vaders, moeders, opa’s en oma’s mee mogen doen. Kortom iedereen kan meedoen!

Kom je ook gratis stoepranden? Iedereen kent het spelletje ‘stoepranden toch’? Samen met je vriendjes of ouders de bal tegen de stoepranden gooien en kijken wie er uiteindelijk de meeste punten heeft. In sommige steden, dorpen, wijken en buurten in de Achterhoek is het helaas bijna niet meer mogelijk om dit spel te spelen, omdat de stoepranden zijn verdwenen. Daarvoor zijn speciale Kerby’s mobiele stoepranden ontwikkeld, zodat je dit oudhollandse spel, overal veilig kunt spelen, zelfs op het beachstrand van het zwembad.

Inclusieve sport op het BK

Stoepranden wordt gespeeld in de leeftijd categorieën van 4 tot 75+, het is voor iedereen geschikt. Daarom is het BK Stoepranden op 16 september aanstaande een inclusief evenement. Binnen de gemeente Berkelland zijn Sport Federatie Berkelland en Beweeg Wijs inmiddels begonnen met een goed ontvangen ‘herintroductie’ van stoepranden tijdens gymlessen en naschoolse opvang momenten. Uiteraard zorgen wij voor een heerlijke verfrissing tijdens de competitie.

Zin in beweging? Natuurlijk kun jij ook deelnemen aan het BK!

Jeugdige deelnemers kunnen zich aanmelden via www.sjorssportief.nl na je kern ingetypt te hebben zoek je op stoepranden. Vanaf 13 jaar kun je je aanmelden door een mail te sturen naar john@sportfederatieberkelland.nl of door te bellen naar de SFB 0545-476727