Op woensdagmiddag 15 mei 2024 werd het Needs Basketbaltoernooi voor de jongens en meisjes uit groep 6, 7 en 8 gehouden. Het Needs Basketbaltoernooi vond plaats in sporthal ‘t Spilbroek. Het Needs Basketbaltoernooi werd georganiseerd door Martijn Ten Berge docent Dr. Ariens Daltonschool, Sport Federatie Berkelland en Esmee Boksebeld stagiair Sport en Bewegen ROC van Twente.

Er deden in totaal 12 teams mee. 4 jongens teams, 3 meiden teams en 5 gemengde teams. Deze zijn verdeeld over 3 poules: een jongens poule, een meisjes poule en een gemengde poule.

De 12 teams streden in de poule om de groepswinst. In de jongenspoule heeft Kardinaal Alfrink gr 8 gewonnen. In de meidenpoule heeft OBS de Hofmaat gr 8 gewonnen. En in de gemengde poule heeft OBS de Marke gr 8 gewonnen. De teams die 1e en 2e werden in hun poule, gingen ervandoor met een basketbal als prijs. In de jongens poule werd er hard gestreden om de 2e plek. De Kardinaal Alfrink en OBS De Hofmaat allebei uit groep 7 streden hard om de 2e plek en uiteindelijk is De Kardinaal Alfrink er met de winnende prijs vandoor gegaan. In de gemengde poule streden OBS de Marke gr 8, Dr. Ariëns 1 en CBS Kisveld om de eerste plaats. Uiteindelijk veroverde De Marke gr 8 de 1e plaats.

Na alle wedstrijden vonden de vrije worpen plaats. De vrije worpen werden als best genomen bij de jongens door Tijn Haank uit groep 8 van de Kardinaal Alfrink. Bij de meiden won Lenny Ter Braack uit groep 8 van OBS de Marke. Beide wonnen ze een eigen basketbal. De wedstrijden prima begeleid door de eigen leerkrachten van de deelnemende teams.

De foto’s van het toernooi zijn terug te vinden op de facebookpagina van Sport Federatie Berkelland.

NieuwsSenioren
15 juli 2024