De gloednieuwe KWIEK beweegroute in Ruurlo is vrijdagmiddag 26 mei feestelijk geopend. Deze unieke wandelroute, die een lengte van 1,8 kilometer beslaat, maakt slim gebruik van het bestaande straatmeubilair. Op de route zijn speciale stoeptegels geplaatst, die verschillende oefeningen bieden om de balans, kracht en uithoudingsvermogen te verbeteren. Het startpunt van de route bevindt zich op het centraal gelegen Kerkplein naast kapsalon Nicolet Coiffure.

Om de bijzondere opening te vieren, waren op de route vier stempelposten te vinden. Lokale partners, waaronder ’t Dorpshuis Ruurlo, Sius, de Kerst Zwart School, Kaas en Meer, en de Zonnebloem Ruurlo, bemanden deze stempelposten. Bij aanvang ontvingen deelnemers een stempelkaart, die ze konden laten afstempelen bij elke post die ze passeerden. Na het voltooien van de route konden ze bij terugkomst met een volle stempelkaart een prachtig certificaat van deelname in ontvangst nemen. Bovendien werden ze beloond met een gratis kopje koffie of thee, mogelijk gemaakt door Lunchroom Lievestro en Huisartsenpraktijk de Linde. Als kers op de taart werden nog tien ‘Mooi in Ruurlo’ cadeaubonnen verloot onder de deelnemers.

Er verzamelden zich vrijdag maar liefst 65 enthousiaste deelnemers op het zonnige Kerkplein. Namens Sport Federatie Berkelland en Welzijn Voormekaar, de organisatoren van het evenement, verwelkomde Jesse Lijnsvelt iedereen. Wethouder Gerjan Teselink van de gemeente Berkelland was aanwezig om de beweegroute officieel te openen. De wethouder benadrukte in zijn speech het belang van beweging en lokale verbinding met elkaar. Met het traditioneel doorknippen van het lint verklaarde hij de route voor geopend, waarna een energieke gezamenlijke warming-up onder leiding van Susanne van den Berg volgde. Iedereen deed vol enthousiasme mee met de ritmische pasjes en bewegingen op muziek. Vervolgens werden de deelnemers in groepjes op pad gestuurd om aan hun wandeling te beginnen.

Omstreeks 16.00 uur begon het terras bij Lunchroom Lievestro zich geleidelijk te vullen met deelnemers die de route met succes hadden volbracht. Onder het genot van een heerlijk kopje koffie of thee konden zij ontspannen en gezellig bijpraten. Gea Wijnbergen van Welzijn Voormekaar had bovendien het genoegen om tien deelnemers te verrassen met lokale ‘Mooi in Ruurlo’ cadeaubonnen. De KWIEK beweegroute is een initiatief van de gemeente Berkelland en Sport Federatie Berkelland. De financiële ondersteuning is mogelijk gemaakt door Menzis en het Lokaal Beweeg- en Sportakkoord ‘Heel Berkelland Beweegt!’.

De KWIEK beweegroute in Ruurlo biedt een uitstekende gelegenheid voor jong en oud om te genieten van de frisse buitenlucht en de prachtige Ruurlose omgeving, terwijl ze tegelijkertijd werken aan hun vitaliteit. ‘Een leuk en sportief blokje om’, dat is de intentie van de route. De Kerst Zwart School ziet zelfs mogelijkheden om de KWIEK Beweegroute op ludieke wijze te integreren in het curriculum voor de leerlingen. We nodigen u van harte uit om de KWIEK beweegroute eens te gaan wandelen. Mocht u het leuk lijken om dit in georganiseerd groepsverband te doen en wilt u uw interesse kenbaar maken, dan verzoeken we u om een e-mail te sturen naar susanne@sportfederatieberkelland.nl of te bellen naar (0545) 47 6727.